עם זוגות שמתגרשים ונפרדים בקצב הגבוה ביותר בזמן המודרני, טיפול זוגי איכותי הוא חובה. וכן, מציאת מטפל זוגי מוסמך היא חיונית. רק 14% מהמטפלים בארה”ב שמצהירים שהם עושים טיפול זוגי אכן קיבלו הכשרה כיצד לעשות טיפול זוגי. רוב המטפלים הטוענים שהם מוכשרים בעבודה עם זוגות מיישמים את ההכשרה שקיבלו בעבודה עם יחידים על הדינמיקה הזוגית וחושבים שזה יעבוד; זה לא. הנה רשימה מהירה של דברים שכדאי לשאול מטפל זוגי פוטנציאלי במהלך תהליך הראיון.

1) האם באמת עברת הכשרה בעבודה עם זוגות? אם כן, מה שם השיעורים/סמינרים? זה יעזור לך לדעת אם מטפלת זוגית הוא כנה איתך לגבי הכישורים שלו.

2) כמה זוגות ראית במרפאה שלך במהלך 12 החודשים האחרונים?

3) באיזו פרספקטיבה תיאורטית אתה משיג את הזוגות שלך? ישנן שתי נקודות מבט תיאורטיות ידועות מאוד שתוכננו במיוחד לעבודה עם זוגות. הם טיפול זוגי ממוקד רגשי (EFT) וטיפול IMAGO. אם המטפל לא ישלב תיאוריה אז לא יהיה להם מושג לאן הם הולכים עם בני הזוג ואתם תבזבזו משאבים יקרים וזמן בטיפולם.

4) האם המטפל עובד על מיומנויות תקשורת? זה עניין מסובך. אם המטפל עונה “כן” ואינו מסייג את תשובתו, ייתכן שאתה בבעיה. לדוגמה, מחקר קובע בבירור שעבודה על ללמד בני זוג כיצד להשתמש בהצהרות “אני” וטכניקות תקשורת בסיסיות אחרות לא עובדת. תקשורת עוסקת באמון. אם בני הזוג לא בוטחים בבן הזוג שלהם אז המילים היוצאות מפיהם לא ייקלטו ויקשיבו להם.

5) האם המטפל מפצל את בני הזוג ועובד איתם באופן פרטני? אם כן, אז הם לא מטפלים זוגיים; הם מטפלים פרטניים. רק במקרים קיצוניים יש לפצל זוג ולעבוד איתו בנפרד, כלומר אלימות במשפחה, טראומה לא מעובדת, שימוש בסמים פעילים. פיצול זוג לפגישה אחת (1) למטרות הערכה זה בסדר כל עוד זו הסיבה לחלוקה.

6) כיצד דואג המטפל שלא יבחרו צד? שאלה זו תעזור להבין כיצד המטפל משיג את הדינמיקה הזוגית. האם הם רואים בבני הזוג שני אנשים המשפיעים על האחר ולכן גורמים לתגובה שמשפיעה עוד יותר על בן הזוג שלהם? זוגות הם מערכות ובדיוק כמו הילוכים משתלבים, אחד לא יכול לזוז מבלי להשפיע על השני.

7) האם המטפל רואה בבני הזוג “קשר רגשי” או חוזה שיש לשאת ולתת מחדש? מטפלים שנותנים לזוגות שלהם משימות להשלים כמו לצאת לדייטים נוספים או לעשות עוד מטלות ברחבי הבית מפספסים את הנקודה. “זה לא קשור לפח!!!” מדובר בקשר הרגשי בין בני הזוג וכאשר הקשר הרגשי הזה לא מספיק חזק, בני הזוג יגיב במצוקה. המשימות האלה כדי לעשות יותר מטלות או להביא הביתה עוד פרחים מנסים לחזק את הקשר הזה. עם זאת, מבלי להתמקד ישירות כיצד הקשר הזה נחלש, המטפל הזוגי יבזבז יותר זמן ויחמיץ את הנקודה לחלוטין.

By admin

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *